KursaiApie musRėmėjaiNuorodosAtsiliepimaiPasiekimaiTurinys

Parsisiųsti modulio tekstą 98Kb

Parsisiųsti skaidres 328Kb

 

MODULIAI:  0 1 1.1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

ELEKTRONINĖS LEIDYBOS VADYBA IR KOMERCIALIZACIJA
Saulius Bartkus, Aivaras Pigaga, MII, VGTU

1. Įvadas
Elektroninėje leidyboje yra taip pat kaip ir kitose srityse. Jums neužtenka tik sukurti savo produktą, po to reikia jį tobulinti, atnaujinti bei teisingai jį reklamuoti ir skleisti apie jį informaciją. Labai svarbu išnaudoti visas įmanomas galimybes, o jų yra labai daug.

Pasirinkę mūsų modulį, jūs būsite nuodugniai supažindinti su visomis elektroninės leidybos vadybos bei reklamos internete galimybėmis bei jų ypatumais. Šis paskaitų kursas suteiks jums naujausią informaciją apie elektroninę leidybą bei jos vadybą. Tai ypač svarbu šiuo metu, nes vystantis informacinei visuomenei Lietuvoje, elektroninė leidyba bei internetas kaip komercijos plėtojimo bei verslo terpė neišvengiamai plėsis, todėl siūlome jums atkreipti išskirtinį dėmesį į šį paskaitų kursą ir jį išklausyti.

Apie ką kalbama mūsų paskaitose?

2. Paieškos sistemos
2.1. Kam skirtos paieškos sistemos?
Šis poskyris skirtas išaiškinti paieškos sistemų svarbą elektroninės leidybos vadyboje ir bendrais bruožais nusakyti jų paskirtį bei naudą.

2.2. Ieškant paieškos sistemų
Čia bus kalbama apie tai, kaip pasirinkti tinkamą paieškos sistemą. Bus nurodyti pagrindiniai kriterijai nusakantys kokią paieškos sistemą kokiu atveju naudoti. Taipogi bus apžvelgtos populiariausios ir 'įtakingiausios' paieškos sistemos.

2.3. Kaip jos veikia ?
Šiame skyriuje jūs sužinosite kaip veikia paieškos sistemos. Kokiais principais vadovaujasi paieškos programos ir kaip jos suformuoja paieškos rezultato puslapį. Tai labai svarbu, kadangi, tik žinodami paieškos programų veikimą, jūs teisingai suformuluosite savo užklausą. Be to šiame skyriuje kalbama ir apie tinklalapių indeksavimo principus. Jei norite, kad pavyktų jūsų sumanytas verslas internete arba jūsų svetainę lankytų jums reikiami žmonės, jūs tiesiog privalote atsižvelgti į šiame skyriuje pateikiamą medžiagą.

2.4. Rankinis įvedimas
Čia jūs išmoksite teisingai formuoti užklausas paieškos programoms. Čia pateikiami pavyzdžiai kaip 'išspausti' iš paieškos programos kuo daugiau naudos.

2.5. Paieškos sistemų dydžių palyginimai
Šiame skyriuje pateikiami paieškos sistemų dydžiai naujausiais prieinamais duomenimis. Jūs sužinosite populiariausių sistemų indeksų dydį, jo kitimą bėgant laikui bei paieškos sistemų indeksų dydį procentais palyginus su visų internete esančių puslapių skaičiumi.

3. Svetainės patalpinimas paieškos sistemoje ir reklama
3.1. Ruošiantis patalpinimui ir reklamai
Čia jūs sužinosite kaip paruošti kiekvieną savo svetainės puslapį taip, kad jus teisingai suprastų paieškos sistemų robotai. Jeigu jūs neteisingai užpildysite visus reikalingus rekvizitus, tai paieškos sistema jūsų nepastebės. Šis skyrius kaip tik ir moko padaryti tai teisingai.

3.2. Jūsų svetainės reklamavimas
Šiame skyriuje aiškinama kokių veiksmų reikia imtis norint reklamuoti savo svetainę ir kokio veiksmų eiliškumo reikia laikytis. Čia ypač svarbus eiliškumo klausimas, nes atlikus ką nors per anksti, jūs galite nesulaukti rezultatų, kurie turėtų būti atlikus tai savu laiku.

3.3. Svetainės padėties paieškos sistemose gerinimas ir stebėjimas
Čia pateikiami būdai ir aprašyta programinė įranga skirti jūsų svetainės patalpinimui ir jos padėties koregavimui paieškos sistemose. Labai svarbu teisingai pateikti savo svetainę paieškos sistemoms. Taip pat svarbu nuolatos stebėti savo svetainės padėtį jose. Tai atlinkti pačiam žmogui reikia labai daug laiko. Reikia tiek laiko, kad tai yra tiesiog neįmanoma, todėl patartina naudotis programine įranga, kuri automatizuoja šį procesą ir žymiai jį pagreitina. Apie tai ir kalbama šio skyriaus poskyriuose:
3.3.1 Korektiškas jūsų svetainės pateikimas paieškos sistemoms
3.3.2 Jūsų padėties paieškos sistemose stebėjimas ir jos taisymas.

3.4 Nuorodos į jūsų svetainę iš kitų panašių svetainių
Jeigu jūs jau pateikėte savo svetainę visoms galimos paieškos sistemoms, tai dar nereiškia, kad jūs jau išnaudojote visas reklamos galimybes. Šiame skyriuje rašoma apie nuorodų į jūsų svetainę svarbą ir paaiškinama. Viena gera nuoroda yra toks pats geras lankomumo padidinimas kaip viena paieškos sistema.

3.5. Usenet (Naujienų grupių sistema)
Šiame skyriuje jūs sužinosite kas yra usenet ir kaip jis veikia. Taip pateikiama usenet vartotojų augimo lentelė, puikia nusakanti usenet svarbą.

3.6. Elektroninio pašto ir naujienų grupių triukai
Šiame skyriuje kalbama apie dalykus, kurių reikia saugotis, t.y. apie šiukšlinimą, liepsnojimą ir bombardavimą. Turint savo verslą svarbu pačiam to nedaryti, nes tai yra grubus interneto etiketo pažeidimas. Apie tai kalbama poskyriuose:
3.6.1. Šiukšlinimas - kas tai ?
3.6.2. Liepsnojimas (flame)
3.6.3. Bombardavimas (bombing)
Apart to, šiame skyriuje taip pat kalbama ir apie vieną elektroninio pašto triuko pavyzdį, kuri galima panaudoti norint efektyviau padidinti jūsų puslapio lankomumą arba jūsų siūlomos prekės ar paslaugos pardavimą (poskyris 3.6.4. Elektroninio pašto triukas).

4. Kita reklama
4.1. Reklaminė antraštė (Banner)
Šiame skyriuje jūs sužinosite kas yra reklaminė antraštė (Banner) ir kaip galima efektyviai ją panaudoti internete savo svetainės, produkto ar paslaugos reklamai.

4.2. LinkExchange (nuoruodų apsikeitimas)
Čia kalbama apie nuorodų pasikeitimo sistemą reklaminių antraščių pavidalu. Jūs sužinosite kaip ji veikia, kodėl verta ja pasinaudoti ir kaip tai padaryti.

5. Interneto žemėlapiai
Šiame skyriuje jūs sužinosite apie bandymus sukurti interneto žemėlapius ir kodėl tai yra labai svarbu. Jūs sužinosite apie žemėlapių sudarymo sudėtingumus ir ypatumus. Be to pamatysite tų žemėlapių pavyzdžius.

6. Ineterneto svetainės lankomumo analizė
Interneto svetainės lankomumo analizė yra dar vienas svarbus aspektas į kurį būtinai reikia atsižvelgti populiarinant savo tinklapius. Čia jūs sužinosite apie pačią lankomumo analizę bei jos įvairumą bei programinę įrangą skirtą tai analizei atlikti.

7. CD-ROM
Šiame skyriuje rašoma apie kitą elektroninės leidybos sritį. Ji yra taipogi labai svarbi sritis, turi savo specifiką ir ypatumus. Jūs busite supažindinti su CD-ROM diskais jų rūšimis ir jų panaudojimo galimybėmis bei perspektyva. Taipogi jūs sužinosite apie šios technologijos vystymosi kryptis. Šios temos gvildenamas poskyriuose:
7.1. Kas yra CD-ROM ir kodėl tai yra svarbi elektroninės leidybos dalis?
7.2. CD-ROM klasifikacija.


© MM 2003.03.12  
Svetainę prižiūri: Gediminas Navickas